Kvark is on the hard

Today we put Kvark on the hard. The process itself was surprisingly easy – two slings were slid under the boat and hooked on the crane. The vessel was then lifted out. For controlling the boat while in the air, we tied long painters both fore and aft, but just one on the bow would have worked as well. In less than a minute, the boat was hovering over its ground supports. It took us a bit of time to get the supports right. The other skippers rushed to help, mostly exasperating the confusion.

For next time, it would be wise to mark down the correct distance between the supports and distance from transom to aft support.

We inspected the keel for any damage from the groundings (see previous post) – scratched paint at most.

Since the bottom of the boat was not antifouled, it was covered with slick moss which I could wipe off rather easily. I didn’t spot the goo on any of the other vessels that were lifted out. I can only imagine what the bottom would look like after a full season in the sea – some sort of protection is in order. In other respects she looks to be a fine creature, sound and sturdy.

Very excited for next season. Artur

This entry was posted in Sailing blog. Bookmark the permalink.

4 Responses to Kvark is on the hard

  1. agur says:

    Servus,

    Kuidas esimene purjehooaeg kokkuvõttes läks?

    Tahtsi küsida, et ega juhtumisi kuskil ellingu nurgas sul 15 mm merevineeri juppi ei vedele (1900 mm x 104 mm) ja kui vedeleb siis kas oleksid valmis selle mõne eurotugriku vastu vahetama.

    Mul juhtus selline loll lugu, et kevadel lõikasin roolilehed ja täävid liiga suure puhvriga välja ning eila kui asusin keresid ühendavate piime välja lõikama, selgus, et ühe piimi pool juppi jääb puudu… Tervet uut lehte vineeri selle jupi pärast ostma ei tahaks hakata.

    Või ehk tead mõnda paadikoda veel, kust võiks nillida?

    Tervitustega,

    Agur
    Tiki Itatae
    http://itatae.eu

    • Uku says:

      Tere, Agur!

      Esimene hooaeg läks kenasti. Kokkuvõttes jäi Saadjärv väikseks. Järgmine hooaeg ongi merele minek. Enne täiendame taglast ja ehitame käru.

      15 mm merevineeri meil pole. Natuke peaks olema 9 mm jääki, aga ei usu, et 1900 x 104 mm suurusega. Võin üle mõõta. Ostsime kogu purjeka peale ainult kaks tahvlit merevineeri: need läksid kiilu külgedele. Tallinna kohta ei oska ma öelda. Proovi küsida Üllar Põvvati käest, tema ehitab vormel-paate. Aga viimane kord kui Üllariga rääkisin, oli neil käsil väga high-end tootmine. Ehk siis süsinikfiiber ja 2 mm paks lennukivineer. Valdeko Säre on ka väärt mees, ehk teab kedagi, kel vineeri on. Pärnu Jahtklubist võid ka uurida, seal liigub meistreid. Facebookis on grupp nimega “Purjetamine”.

      Kuidas endal – järgmine hooaeg vette?

      Head,
      Uku

      • agur says:

        Hei,

        9mm jääb tiba õhukeseks jah, asi selles, et terve piim moodustub kahest jupist mis otsapidi kokku liimitakse, seetõttu võiks olla ühe paksused…

        Aga tänud vihjete eest!

        Ideaal oleks jah, et jaanipäevaks võiks vee peal olla, aga sinna veel pikk maa minna…

        PS! Kuhu poole mõtted kalduvad – mis kanti merele kruiisima plaanite?

        terv
        agur

        • Uku says:

          Tere, Agur!

          2016. aasta hooaja Läänemerel (Soome, Rootsi, Taani?). Sealt edasi Põhjamerele ja Atlandi idarannikule. Põhimõtteliselt on plaan enne 2020. aastat üle Atlandi purjetada.

          Head,
          Uku

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.