Vastset paadikuurist (23.04.13)
Asjalood on nüüd nii, et purjekal on pooled plankudest peal. Sõbrad küsivad sageli, et kas juba vee peal ka püsib. Nüüd võib öelda, et vist püsib küll. Sisetöödega hakkame samuti ühelepoole saama: tüürpoordi ja pakpoordi riiulid on küljes, ahtririiulid vajavad veel mõnda vaheseina. Põnevam uudsus on lamineeritud roolileht. Esialgse plaani järgi põlvmeisterdatud tüürihinged otsustasime lõppeks välismaalt tellida. Joosep sai kusagilt ühe 4 mm paksuse roostevaba terase tüki. Pärast mõttelist lähendust otsustasime, et sellist asja kruustangide vahel painutada ei saa. Roostevaba terase keevitamine pole pesutriikimine. Liiga palju kuumust ja teras hakkab roostetama. Kraabi roostevaba terast mõne muu metalliga ja hakkab roostetama. Sestap tellisimegi. Lähinädalail peaksid hinged kohale jõudma, siis saab kajutisisesest tüürimismehhanismist parema ülevaate. Lisaks on nüüd olemas kuulikindlad 8 mm polükarbonaadist kajutiaknad, paiutamisel igatahes ei murdu, on UV kindel kah.
Kevad on ligidal ja asfalt lõhnab pärast vihma hästi. Loodame maikuus plangud peale saada, siis läheb suuremaks värvimiseks ja kiilu ehitamiseks. Mõni pilt:
Kodumaine uuendus (31.12.12)
Aasta hakkab läbi saama ja viimasest emakeelsest postitusest on möödas enamgi. Vaadates blogi külastuste arvu rahvuste järgi on kaasmaalaste osakaal seölles täiesti märgatav. Jooksvate uuenduste kirjutamist segavad muuhulgas tehnilised probleemid: ei oska siiani ühtle blogisse kaht postilehte teha. See selleks, tühisuste tühisus. Eile panime purjeka pakpoordi esimese plangu. Karaveelplangutusest veel aimdust ei saa, selleni läheb mõned nädalad aega, kui mitte rohkem. Võrreldes eelmise sissekandega on asjad igatahes edasi läinud. Kajuti sisemuse klaasimine, lihvimine ja topeltpõranda ehitamine võttis omajagu aega ja tugeva lonksu sihikindluse karikast. Viimane on õnneks nagu võlulaua piimakann ja täitub ajapikku, sedatööde järk-järgulisest arengust on rõõm suur. Järgmisena on plaanis plangutada tüürpoord. Stringer on juba paigas, aga veel liimimata. Plank on klaasitud ja vajab mõõtulõikamist. Esialgsed plaanid näevad ette veeskamist suvel. Elu on näidanud, et ehituseteele langeb aeg-ajalt roikaid, seetõttu ei saa kuupäevas kindel olla. Sisetunne ütleb, et nüüdsest läheb ladusamalt. Plangutamisele eelnenud ettevalmistused võtsid aega, aga plangu saime peale poole tunniga. Taglastus on hoopis tundmatum maastik. Masti meil ei ole, purjeid ka mitte, reelingutest unistame, knaape pole. Reelingupostide alla tuleb liimida tugevdusplaadid, selleks aga on vaja välja mõelda postide asukohad. Omaette ooper on purjekale kiilu ehitamine. Garaažis seda teha ei saa, siis ei mahuks laev uksest välja, praegu on paarisentimeetrine varu. Seega jääb kiilu ehitamine nii või teisiti suveaega ootama, vähemasti kiilu kinnitamine emapuu külge küll. Kiilu massi moodustab üle kolmesaja kilo pliid, mis õnnestus eelmisel aastal soetada. Ebamaiselt raske metall tuleb aga vormi valada. Selleks esialgu kogemused puuduvad, ent nende omandamine on jooksev mure. Igatahes, elame-näeme! Head vana-aasta lõppu!
Eksamid on läbi (22.06.2011)
Paaril päeval on jälle üht-teist laevaehituse juures korda saadetud. Meie tegemiste fookuses on kaarte valmistamine. Hetkel on täielikult valmis vaid ahtripeegel. Sellegipoolest võib piltidelt näha, et teisedki kaared on vormi saamas. Juhtus vahepeal nii, et Uku suutis endale EPO liimiga näppu lõigata – kõigel on esimene kord. Kaarte valmistamisega läheb veel ilmselt kuu. Seitsmekordse mõõtmise osas me end tagasi ei hoia.
Eksamid (05.06.2011)
Haamrid ei paugu, höövlid ei höövelda – on möödunud kuu aega vaikust. Laevaehtius sesab, aga see-eest saavad tehtud koolitööd. Loodame varsti projekti uuesti liikumisse saada.
Vaade tulevikku (08.05.2011)
Täna lõikaisime välja viimased kaared. Kaared paigaldasime ajutisel põhjapaneelile, et tekiks üldmulje laeva kere mahust ja kujust. Tekkis hea mulje. Lükkasime toolid saepurust puhtaks, istusime ja vaatasime oma kätetööd. Inspiratsioon! Varsti oleme merel. Nüüd on vaja kaartele tugistruktuure ehitada. See võtab aega vähemalt kaks nädalat kui mitte rohkem.
Tulevased kaptenid (08.05.2011)
Jõudsime tagasi Saadjärvelt, kus on õige varsti läbi saamas väikelaeva kapteni kursus. Kursust korraldab Tartu Kalevi Jahtklubi, igati muhe seltskond. Paar viimast päeva oleme järvel purjetanud ja näiteks MOB (Man – Over – Board) manöövrit harjutanud. Tuleval nädalal hoogustub kaarte ehitustöö. Meeskond paudiks valmis!
Joosep purjetamas.
Kiilson ja põhjapaneel (12.04.2011)
Lamineeritud kiilsoniga olime rahul. Klambrite eemaldamine ei olnud tülikas, lisaks hoidis kiilson oma kuju. Osaliselt tänu staabli külge liimumisele. Edasi joonestasime ja lõikasime välja põhjapaneeli. Joonistamine oli lihtne, aga kiilsonile sobitamine ja paikakruvimine mitte. Tõsiseks probleemiks said kruvid, mis on küll roostekindlad, aga väga õrnakesed. Iga kruvi keeramisega keerasime ka enestel vinti viimse piirini, et kas murdub või mitte. Lõppeks saime köite, mootoriplokkide, autorehvide, kehamassiindeksite ja 5X5 prusside abil paneeli paika. Homme näeme kas kõvale tööle vastab kõva tulemus.
Tehnilistel põhjustel on põhjapaneelist inglisekeelses sektsioonis “Home” pilte rohkem.
lahe, andke aga agu.
Tänud, anname 🙂
Heip, kas Teiega saaks kuidagi privaatsemalt ka suhelda. pean silmas mitte nö avalikku blogi? Arvan, et saaksin Teile ehk kuidagi kasulik olla…
Tere, aga kirjuta joosep.pata ät gmail.com mis sul mõttes, ja tule alla vaatama, kui järgmine kord ehitamas oleme.